Brev:
Amning eftermiddag/aften
3. august 2004
Alder:
1 mdr.
Amning eftermiddag/aften
Hej
Jeg har en datter på 7 uger. I de sidste 2 uger og især indenfor den sidste uge har jeg oplevet at hun ikke bliver mæt sent eftermiddag/aften ved amningen, med det til følge at hun skriger i flere timer om aftenen. Og vågner hyppigt om aftenen/nat og er urolig.
I går aftes tog jeg konsekvensen og gav hende en flaske med modermælkserstatning, da hun viste tegn på at være sulten. MEN jeg er i tvivl hvor meget jeg skal give hende?? Hun guflede over 100 ml.
Hun vejer pt 4400 gr og har indtil nu taget fint på. Jeg ammer hende dagen igennem med ca 3 timers mellemrum, men har dog oplevet at dietiden indenfor den sidste uge er blevet kortere hos hende (hun slipper brystet hurtigere).
Jeg vil gerne give hende nok at spise også hvis det betyder et fast tilskud af MME, men mit spørgsmål er hvormeget skal jeg give hende?
Da jeg samtidig døjer, som alle andre, med mangel på nattesøvn, har du der et godt tip til at strække denne omkring amning/flaskegivning?
På forhånd tak
Lone