Svar: Kommentar: Gråd-putteritualer
23. februar 2012
Alder:
4 mdr.
Kære Charlotte
Tak for din beretning, som jeg har valgt at lægge på siden :) Og ja, du har fuldstændig ret - trygge børn sover godt!
Det er dejligt at høre at debatten også er kommet ud i mødregrupperne, for jeg tror at det er rigtig vigtigt netop at drøfte putteritualer og lignende sammen med andre, der har børn på samme alder og som sider i lignende situationer som en selv, dag efter dag, aften efter aften. Det er vigtigt at få vendte og drejet forskellige synspunkter og det kan mødregrupper være gode til.
Det er dog her også vigtigt at huske på, at man altid skal lytte til sig selv og til det der føles rigtigt, så selvom man måske er den eneste i mødregruppen der ikke lader sit barn græde sig i søvn - så er det vigtigt at lytte til sig selv og tro på sig selv.
Jeg har lavet en artikel om børn og putning, netop foranlediget af den megen debat om emnet. Jeg har kort gennemgået min holdning til emnet. Artiklen "Trygge børn sover godt" er udsendt med nyhedsbrevet og ligger også på hjemmesiden under emnet "artikler".
Tak for dit input og rigtig god weekend! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske