Brev:
Soverytmen i kaos
24. februar 2012
Alder:
4 mdr.
Soverytmen i kaos
Kære Helen.
Nu er Jakob næsten 5 mdr - den 9. marts - for 14 dg siden havde vi alle omgangssyge med opkast og feber. Jakob startede med feber og voldsomme skrigture, det blev så meget at vores læge valgte at vi skulle omkring børneafd. der var vi indlagt hele weekend, hvor vi kunne komme og gå som vi syntes. lægen undersøgte ham på kryds og tværs og de mener det er tredagesfeber han har med kolik andfald... Efter at vi andre få dage efter, får omgangssyge hælder vi mest til at Jakob osse havde det...
Men efter alt det her, så er hans søvn blevet noget juks. han har så svært til at overgive sig til søvnen. Omdagen protestere han noget mod at komme ud og sove, men jeg insistere og går med barnevognen MANGE gange for at han får en sammenhængende søvn..
1,5 times formiddagssøvn fra kl 9
ca 2 timers søvn eftermiddag fra kl 13 - men den er meget afbrudt af gråd syns jeg ...
lille lur kl 17.30 i ca halv time.. disse lure plejer ikke og være nogle problemer, men det er det nu - jeg føler ikke han falder godt i søvn på noget tidspunkt siden for tre uger siden ...
Han har fået lidt risgrød i 5 dage nu om formiddagen - absolut kun smagsprøver, men han er glad for det og afførringen ser ok ud..
I hans vågne timer er han glad og meget nysgerrig - triller meget rundt - griber fat i tæerne, og putter dem i munden - er blevet bedre til at holde fast i ting - og er meget glad for at kigge på søster Line. elsker at kigge i spejl - trille på madras og kigge på mor. så der er han jo en glad lille gut ...
Vores nat i nat var således:
puttes ca kl 21.30 med mor og svøbt i dyne under protest, men sover hurtigt
Vågner en gang i timen herefter-får bryst,men bliver gal efter få minnutter-eneste måde jeg får ro på ham igen er svøb, igen under stor protest... Så kan ikke finde ud af om han er sulten? Det tror jeg ikke.....
Kl 2 får han kæmpe skrigtur - jeg kan slet ikke få ham rolig og det står på i en go halv time - jeg er helt ulykkelig - han må ikke græde så voldsomt og jeg kan mærke han kæmper med arme og ben - ved ikke om han har ondt??? det er jeg ved at tro. tilsidst prøver jeg at gi ham bryst igen - og han spiser meget og super effektivt og sover nu tre timer!!!!!
Vågner op iog er den gode gamle glade dreng igen - hvad pokker gør jeg forkert? havde bestemt at ringe til lægen, men der er jo intet galt.... før måske igen i nat!
Han sover i min seng og måske skal han over i sin egen seng nu - men jeg kan jo ikke putte ham uden de store grådture og jeg er så bange for der sker noget med ham, der er jo alt det snak om grædende børn i søvn - og jeg er ALTID hos mine børn til de sover, men Jakob er jo helt ulykklig alligevel, det gør mig utryg....
Jeg håber at få lidt tanker fra dig Helen, for jeg trænger til lidt hjælp - for at hjælpe Jakob - han har jo kunnet sove godt...
Kærlig hilsen fra
Mor