Brev:
Opvågninger om natten - 20 mdr.
24. februar 2012
Alder:
20 mdr.
Opvågninger om natten - 20 mdr.
Kære Helen
Vores datter på 20 måneder har det med en gang imellem, ca. en gang hver 14. dag, at vågne op om natten og være meget ked af det. Det er min mand der har nattetjansen, og han fortæller at når hun vågner op, er hun meget utrøstelig. Han må ikke røre hende, hun sidder bare ret op og ned og græder. Han har prøvet at tage hende op, tænde lydet, stryge hende over ryggen, berolige hende på alle mulige måder. Hun vil ikke have en natlampe tændt! Han har en madras til at ligge ved siden af hendes seng. Her har han taget hende ned, hvor hun så er faldet til ro og i søvn.
Når han så har lagt hende tilbage i hendes egen seng er hun vågnet og blevet meget ked af det igen. Hele seancen tager en lille time. Til sidst har han bestemt sagt til hende at nu er det slut og lagt hende i sengen, mens han er blevet hos hende og strøget hende på kinden. Herefter er hun faldet i søvn.
Jeg synes det er svært at hun bliver så ked af det, at det skal komme helt derud.
Har du nogle gode råd?
Med venlig hilsen
Helene