Brev:
Mad og flaske - 5 mdr.
24. februar 2012
Alder:
5 mdr.
Mad og flaske - 5 mdr.
Hej Helen.
Min datter er nu godt 5 1/2 måned og vi har været i gang med ske mad i ca tre uger. Hun får tilbudt risgrød el majsgrød med og uden smag, sveskemos hver dag til frokosttid, som du har anbefalet. Vi er dog stadig ikke oppe på noget, der ligner et måltid, ca en 4-6 tskfulde. Hun har stadig problemer med ondt i maven, der forstyrrer hendes søvn meget. Hun kæmper med at prutte, hvilket hun gør meget, og har afføring ca hver 10. Dag. Jeg ammer hende som jeg hele tiden har gjort.
Nu til spørgsmålene!
1. Skal jeg fortsætte skemaden som nu indtil hun kan klare et måltid, eller skal jeg udvide?
2. Jeg kunne så godt tænke mig, hun kunne tage en flaske, da jeg bliver ved at have problemer med brystbetændelseslignende symptomer samt at jeg godt kunne tænke mig bare lidt mere frihed en sjælden gang imellem. Har forsøgt med flaske før uden held. Er det for meget nyt på en gang at introducere flaske samtidig med mad?
Mange hilsner
C