Brev:
Skift mellem søvnfaser
25. februar 2012
Alder:
4 mdr.
Skift mellem søvnfaser
Hej Helen
Så er jeg tilbage.. :) Tak for dit sidste svar vedr. dagsrytme.
Jeg må dog indrømme, at jeg kan bruge dit råd kun i bægrænsede perioder, da Evas søvnvaner ændrer sig ret tit og det er svært, at beholde den ene rytme længere tid af gangen (selvom jeg holder ved de samme rutiner dag efter dag, hendes lures tidspunkter og længden ændrer sig konstant).
Siden jeg kan huske hun altid har haft et problem med at komme videre til den næste søvnfase. Hun vågner altid efter 30-40 min og det tager hende ca 10-15 min til at falde i søvn igen. Derefter sover hun yderligere 40-45 min og vågner igen (oven i købet sover hun meget urolig den næste fase hvor jeg er nødt til at gå ud til hende flere gange undervejs og rokke barnevogn..)
Jeg synes, at det er synd for hende, at hun ikke kan få den sammenhængende søvn, som hun har brug for. Hun vågner hver ene eneste gang og jeg er blevet efterhånden bekymret for, om det nogensinde bliver bedre..
Mit spørgsmål er:
Ender det nogensinde, lærer hun med alderen at skifte mellem søvnfaser uden at vågne? Hvad er din erfaring med det?
Jeg vil tilføje, at jeg har prøvet alt for at forhindre hende fra at vågne - være på forkant og begynde at rokke barnevogn inden hun er vågen, gå en tur, lad barnevogn stå stille, osv. Larm eller stilhed, sut eller ej har ingen betydning, hun vågner hver gang..
Lidt træt af det.
Aleksandra