Svar: 1 mdr gammel pige i fly
3. august 2004
Alder:
1 mdr.
Kære Louise
Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle vre noget galt i dette. Det er en forholdsvis kort tur.
du skal være opmærksom på at hun ikke selv er i stand til at udligne trykket i ørerne ved op og nedstigning. Hvis du ammer, er det derfor en rigtig god idé at lægge hende til brystet, når I letter og lander.
Vælg også en plads i flyet, hvor der er mulighed for at hun kan ligge. Spørg luftfartsselskabet hvad muligheder der er. I nogle fly er der plads nok til at barnet kan nå at ligge på klapbordene foran en (på et tæppe naturligvis), i andre fly er der mulighed for at få en lift på væggen eller få en plads med fod/gangareal, hvor barnet kan ligge på gulvet. Det kan være en lang tur, at sidde med hende på armen.
Tilsidst vil jeg også sige at så vidt jeg ved, så kræver nogle flyselskaber at børn er mindst 1 mdr gammel for at de kan komme med. Men det er så vidt jeg ved på noget længere ture.
God rejse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske