Brev:
Blandede spørgsmål - 10 mdr.
26. februar 2012
Alder:
10 mdr.
Blandede spørgsmål  - 10 mdr.
Kære Helen!
Jeg har en meget glad dreng på 10 måneder, der lige er begyndt i dagpleje og som kravler rundt og rejser sig op af alle ting for tiden. Men jeg har dog lige et par spørgsmål, jeg håber du vil kunne besvare.
Først angående hans mave. Jeg synes han en lille periode, måske 3 uger har haft en lidt tynd afføring, og så har den været lidt gul synes jeg. Lige da han begyndte på mad, synes jeg hans afføring blev som almindelig afføring, men nu synes jeg den er blevet lidt tynd. Han har kun haft afføring en gang om dagen, dog den seneste uge, 2 gange men der tror jeg også der har været noget med hans mave, for jeg har også selv haft rigtig tynd mave.
Nå udover maven, synes jeg han er lidt svær at få til at spise aftensmad for tiden, og her tænker jeg på den seneste uge. Han spiser heller ikke det store til middag, men han får mad i løbet af dagen. Jeg tænker om det er fordi han ikke kan lidt maden, for hvis jeg tilbyder ham noget grød lige efter ryger det ned. Har du et godt råd, og tror du det er fordi han er ved at blive kræsen, eller bare har mindre appetit.
Mit sidste spørgsmål er omkring hans søvn og når han puttes. Han vågner ca. 5.30, herefter får han morgenmad og får så igen en formiddagslur mellem 7.30 - 8.00. Han vågner ca. klokken 9, og er vågen til ca. 12.30 hvor han puttes med en flaske. han vågner så igen klokken 14.00 -14.30. han puttes til nat klokken 19.00 med en flaske. Og så får jeg lidt problemer, for han får en flaske mere, men han sover meget uroligt om natten så det kan være alt mellem 23 og 04, han får flaske nr 3. Jeg ved ikke hvorfor han sover så uroligt, har du noget byd. Han er ikke rigtig vågen, han skal bare have sutten og vendes og drejses rigtig mange gange, så mange gange jeg nogle gange slet ikke føler jeg får sovet.
Derudover er det blevet svært for mig at putte ham i sin seng, for han er jo begyndt at rejse sig op og bliver ved med dette, så han ender med at sove i vores seng for der kan han ikke rejse sig op, og der er han tæt på, når han skal have sutten. Nogle gode råd til os her?
Jeg ved godt det var lidt blandet, men tænker det første med mave og mad måske hænger sammen, og tillader mig så lige at spørge lidt til søvn også. Jeg kan knytte til det hele at vi arbejder meget med rutiner, så han altid ved hvad der skal ske.
Glæder mig til svar
Venligst T