Brev:
Stadig uro og gråd om natten
26. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Stadig uro og gråd om natten
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig fordi vores dreng på dengang knap 7 måneder vågnede mange gange i løbet af en nat og græd i kortere eller længere tid, trods vores forsøg på at trøste.
Det gør han stadigvæk. Jeg ved ikke om du kan "se" mit sidste brev, men du skrev om hans øre var blevet tjekket. Det er de, af en ørelæge. Vores egen sundhedspl. mener ikke der er tale om refluks, da han ikke græder ifm. gylp.
Jeg tør ikke fjerne den ene side på tremmesengen, selv om det ville gøre det lettere for mig om natten, da han jo allerede er meget mobil og kravler/møver sig frem på maven og jeg derfor ved han vil kravle ud i vores seng og derfra kan han så falde på gulvet. En ting er om han ville kunne gøre det når jeg ligger der uden at jeg opdagede det, men jeg går jo ikke i seng kl 20 sammen med ham, så han ligger jo ofte en time eller to alene i soveværelset inden jeg går i seng.
Vi er begyndt at snakke om om han kan have ondt i maven, om det er derfor han vågner? Han prutter nogle gange meget og hans mave rumler.
Han er begyndt at spise på flaske da han var 6 måneder. Vi bruger Avent flasker som jo netop skulle være gode ift. at minimere indtaget af luft og han får Nan1.
Jeg er meget usikker på om det er noget at det mad vi giver ham så har indvirkning på at han sover så dårligt og vågner og græder??? Han er nu 7 måneder og 1 uge.
Hans dag ser sådan ud;
kl. 7 (ca.) vågner han.
kl. 7.45-8.00 får han havregrød lavet kun på vand med en smørklat og drikker vand til.
kl. 9.30 får han flaske og kommer ud og sove.
kl. senest 11.30 vækker jeg ham, hvis han ikke vågner af sig selv.
kl. 12 får han grød og rugbrødshapser med leverpostej eller makrel og vand af kop. Jeg forsøger med frugt eller brød i hånden, men han bider store stykker af og er så ved at kaste op af det og bliver ked af det.
kl. 13.30 får han flaske og kommer ud og sove.
kl.16 vækker jeg ham hvis han ikke er vågner af sig selv. Han får lidt frugtmos og toastbrød med smøreost og vand af kop.
kl. 18 får han kartoffelmos med gulemodsmos og/eller pastinakmos. Dertil en kødbolle eller torskerogn. (Eller indmaden af medister eller frikadelle hvis det er det vi spiser)
kl. 20 får han flaske og bliver puttet.
Der går så typisk højst en time inden han græder første gang og vi må bruge måske 10 min. på at få ham til at falde i søvn igen. Sådan fortsætter det natten igennem. Et sted mellem kl 01 og kl 04 duer sutten ikke mere og han får en flaske. Den sidste uges tid har han kun fået den ene flaske om natten.
Jeg har regnet hans mælkeindtag sammen over en uge og kan se at han kun får lige godt 500 ml. i gennemsnit pr. døgn. Der er ikke mælk i hans skemad og vi kan ikke få ham til at drikke mælk på kop. Af vand vil jeg gætte på han måske får lige godt 200 ml. i døgnet. Vi kan ikke få ham til at tage mere. Synes han tisser fint og har aff. et par gange dagligt.
Han er ofte træt/sulten og meget pylret fra kl 17.30 af og det er en kamp at nå at få lavet noget aftensmad, da han græder medmindre jeg har ham på armen. Ofte græder han under aftensmåltidet og vi må afbryde måltidet og tage ham op og sidde med ham lidt, inden han holder op med at græde og falder til ro igen og vi så kan sætte ham tilbage i højstolen og han kan spise lidt mere.
Han laver ofte i bleen under morgenmåltidet og under aftenmåltidet. Men det er vel meget normalt at tarmene begynder at arbejde, når der kommer noget ind den anden vej.
Er der noget ved hans dag, hans mad, flasker, MME eller det vi gør der springer dig i øjnene som uhensigtsmæssigt, som vi kan ændre på???
Hilsen