Svar: Sovestilling
3. august 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Lise og Lars
Hvis det drejer sig om at I om aftenen sidder og putter med jeres datter i sofaen og hun falder i søvn på maven mod mors brystkassen, så er dette helt fint.
Når I så lægger hende over i sin seng/vugge/lift så skal I naturligvis sikre jer at hun ligger på ryggen og være opmærksomme på at få drejet hendes hoved fra side til side, så hendes kranie bliver fint rundt.
Falder i selv i søvn, så skal I være opmærksomme. Hun må gerne ligge på maven hos jer, når I er vågne og 'holder øje' med hende, men I bør ikke sove med hende på maven.
Fortsat held og lykke med hende og tillykke med prinsessen naturligvis:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske