Svar: Sut til flaske
3. august 2004
Alder:
1 mdr.
Hej
Først vil jeg lige sige at I skal være opmærksomme på at børn i alderen 4-6 uger har det der hedder appetitspring, hvilket betyder at de græder mere og er mere urolige, fro når de er det, så bliver de lagt mere til brstet og der produceres mere mælk.
Jeg synes det er vigtigt for hvis det er dette som gør sig gældende for jeres datter, så er det synd at give en flaske, især når hun nu er så glad for den rigtige vare:o)
Der findes et utal af forskellige sutteflaskesutter. Det kan være en jungle at finde rundt i dem alle. Det bedst I kan gøre er at gå på jagt og forsøge forskellige muligheder, for at se om noget falder i hendes smag.
Jeg kunne forestille mig at den sut I tænker på er 'Avent-serien' fra Jens Thorn. Den fåes i de fleste større babyudstyrsforretninger. Se også hjemmesiden jensthorn.dk
en adne mulighed er at I giver hende lidt mælk på en kop. En meget lille kop eller et snapseglas. Det skal ikke hældes ind, men hun skal lappe det i sig som en kattekilling bruger tungen. I kan også give hende lidt mælk på en engangsprøjte, som I kan købe på apoteket og dryppe lidt mælk ind i hendes mundvige.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske