Brev:
At sove igennem - 8 mdr.
2. marts 2012
Alder:
8 mdr.
At sove igennem - 8 mdr.
Hej Helen
Min søn på godt 8 mdr sover stadig ikke igennem. Mit mål er 5-6 timer i træk fra ca 23.30 og frem, men ofte vågner han også ved to tiden, kl .4.30 og kl 5.30. Vores dag ser cirka sådan ud:
6.30-7: Vågner og putter / hygger i vores seng
7.30: grød
9.30: amning og "powernap" i mine arme (han falder i søvn af at blive ammet)
11: Frokost
12-13.30 lur i barnevogn udenfor
14: frugt m lidt grød
16: frugt
16.45-17.15: evt en kort lur i klapvogn
18: aftensmad
19.30: amning
20: sover
Vågner nogle gange ved 22tiden, får en sang på armen og tilbage i seng
23.30: ammes
02: vågner, får en sang på armen og lægges tilbage i hans seng
04.30: vågner og ammes
05.30 vågner, får en sang og lægges igen
Egt trives han bedst med to lure, men da han skal beg i institution i næste uge, hvor de sover kl tolv er jeg begyndt at lægge ham der hver dag, så han er vant til det (der er ikke mulighed for at han kan sove for sig selv i institutionen, de sover i rummet hvor der leges). Men det store issue er altså natteroderiet. Jeg er så desperat for søvn nu. Han bruger ikke sut og er vældig morsyg for tiden. Jeg overvejer om det ville hjælpe at han sov på sit eget værelse, men det kunne også give mere utryghed, når han i forvejen har lidt separationsangst og skal begynde i vuggestue i næste uge. Han sover hverken bedre eller dårligere i vores seng...
Mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Gemma
Mange tak for hjælpen.