Svar: Er jeg gravid eller ej
3. august 2004
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Det er en utrolig histrorie du fortæller og jeg må erkende at jeg ikke direkte har mødt et eksempel som dit, men jeg har dog hørt om kvinder som først langt henne i graviditeten får konstateret at de virkelig er gravide.
Det undrer mig at du ikke har fået lavet en gynækologisk undersøgelse, hvor man på livmoderens facon og farve bør kunne se om du er gravid. Derudover så ndrer det mig at man ikke har taget en blodprøve for at konstatere en graviditet derigennem.
Jeg synes det er en rigtig god idé at du skal scannes, men der er sørme lang tid til september:o(
Den special læge du skal til, hvad er det? Jeg tænker om ikke det var muligt at du kunne ringe til en gynækolog og bede om at få en akut tid eller blive ringet op ved et afbud. Jeg synes det er vigtigt at du bliver undersøgt ordentligt, så du ved, hvad det er der foregår.
Du skriver at du synes din læge er dårlig. Jeg synes det ville være naturligt at du valgte en ny læge. Får du et lille barn, skal I jo besøge lægen hyppigt og det er vigtigt at have tillid til sin læge og det lyder det ikke som om du har på nuværende tidspunkt.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske