Brev:
Jerntilskud og modermælkserstatning
5. marts 2012
Alder:
9 mdr.
Jerntilskud og modermælkserstatning
Hej Helen
Jeg forstår ikke rigtigt det med jern og modermælkserstatning.
Som jeg har læst det, så skal børn der får 400ml mme dagligt ikke have jerntilskud og det har jeg derfor ikke givet min dreng. Men når jeg ser på indholdsdeklarationen på modermælkserstatning, så står der at indholdet af jern er 0,78 mg pr. 100ml og det giver da ikke 8 mg i døgnet, som børn vist ellers skal have.
Jeg har set på de andre produkter i butikkerne og de indeholder alle sammen mindre jern.
Hvordan hænger det sammen? Og hvordan er det, hvis vi en dag kun når op på 350 ml. Skal jeg så give jern og hvor meget jern skal jeg så give?
Håber du kan hjælpe - det plejer du jo! :)
Tak,
Sus