Brev:
Hvornår kan vi fortælle om sæddonation?
5. marts 2012
Alder:
4 år
Hvornår kan vi fortælle om sæddonation?
Hej Helen
Vores lille familie med 4 børn er alle kommet til verden ved hjælp af sæddonation, pga. tidligere cancer hos min mand. Nu hvor tvillingerne er kommet til verden, har den store på snart 4 haft nogle spørgsmål om hvordan babyerne kommer ind/ud af maven osv. Og vi har svaret ham som om vi selv har lavet alle børnene.
Mit spørgsmål går på, hvornår de er gamle nok til at få at vide at de er lavet med hjælp fra en donor. Vi er helt afklarede om at de selvfølgelig skal vide hvordan de er "produceret", og alle vores venner og familie kender til det, så de skulle jo gerne høre det fra os, inden nogen andre kommer til at sige noget.
Min mand og jeg har tidligere talt om, at de skal vide det tidligt, så det bliver en naturlig viden i deres liv og ikke en stor hemmelighed der bliver afsløret når de er halvstore.
Men hvor gammel skal man være for at forstå hvad vi taler om? Og når vi snakker med den store er der jo 6 mindre ører der lytter med som helst ikke skulle få den opfattelse at far ikke er far.
Håber du har et par gode råd.
Med venlig hilsen
Mor til 4