Brev:
En lille vågen bandit
7. marts 2012
Alder:
6 mdr.
En lille vågen bandit
Hej Helen
Ja min baby er mere vågen end hvad der er godt for hende.
Hun er nu 6 mdr og trives efter megen bøvl med det ene og det andet.
Hun vejer 8,2 kg og måler 69 cm (3980g og 51 ved fødslen)
Mit problem er at hun kun sjatsover om dagen. det bliver maks til 1 time ad gangen.
Vores dag ser dådan ud:
Vågner/vækkes mellem kl 6 og 7. Er blevet ammet kl 5
Kl 7.30 havregrød og vand af kop
kl 8.30 ammes inden hun skal sove. Hun er her meget træt men sover maks en time - oftere ½ time.
kl 11 grøntsagsmos med kød (får købemad på glas spiser ½ glas).
Kl 12 ammes inden hun bliver lagt til lur
kl 13 vågner og vil ikke sove videre selvom jeg kører med barnevognen. Jeg kan dog som regel få hende til at sove hvis jeg ligger mig i seng med hende og ammer hende til ro - det tager ½ time. Hun er tydeligvis træt og vrøvlet men kan ikke finde ud af at sove videre.
Når hun så sover vågner hun op efter ½-1 time og jeg må lægge mig hos hende igen og amme og så sover hun ofte videre når brystet kommer i munden. På denne måde kan vi godt komme op på 3 timers søvn, og det fortæller mig at hun jo har behov for det og ikke trives med 1 time ad gangen. Også fordi hun er forfærdelig vrøvlet efter kun 1 time.
kl 15-16 ammes
Vi prøver at springe den korte lur sen eftermiddag over men kan ikke hvis hun ikke har fået sovet en lang lur til middag.
kl 17 grøntsagsmos med kød og vand af kop spiser ½ glas
kl 19 putteritual og ammes inde ved sin seng og kan lægges. Sover som regel kl 19.30
Vågner oftet efter 1 time hvor hun ammes og sover videre. Vågner så igen 21.30 og kommer over til mig at ligge og ammes ofte igen kl 01 og så igen kl 05. Hun sover klart bedst op af sin mor :-)
Hun vil ikke spise frugtmos så jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med mellemmåltider. Vi er også først startet mad da hun var 5½ mdr så jeg synes jo det er hurtigt vi er oppe på 3 måltider.
Hun har fået lagt dræn og disse blev tjekket igår og alt var fint. Derudover går hun hos en kiropraktiker grundet stivhed i nakken, men der er ikke forandringer i søvnen på trods af behandlingerne som dog heldigvis har betydet at hun ikke er så ked af det hele tiden.
Kan du give nogle råd til hvordan hun kommer til at sove noget bedre om dagen?? Det gør mig ikke noget at sove sammen med hende om natten, men om dagen ville jeg så gerne nå det praktiske mens hun sov istedet for at skulle gøre det når hun er vågen, og så er det træls at skulle lægge der som sut når hun skal sove til middag. Hun vil forøvrigt slet ikke bruge en sut (og slet ikke tage flaske). Findes der en sut der minder mere om et bryst???
Breln