Brev:
Søvnmønster i perioden 1½-2 år
8. marts 2012
Alder:
18 mdr.
Søvnmønster i perioden 1½-2 år
Hej
Ville gerne høre mere om, hvordan små børns søvn og søvnmønster udvikle sig?
Min datter har altid vågnet mange gang i løbet af natten. Hvis hun sover kl. 8, så vågner hun typisk kl. 24. Derefter kan alt ske. Indtil for et par uger siden ville hun herefter så typisk sove til kl. 3 eller 4, og så igen til 5 eller 6, hvor hun ville vågne og være klar til dagen.
Nu er der flere nætter, hvor hun vågner kl. 24, kl. 03 - og er vågen i mindst en halv time - kl. 5 og så kl. 6, hvor vi kan stå op.
Det skal siges, at hun lige nu er hun midt i et udviklingsspring, men hvordan vil det blive, når udviklingsspringet holder op? Og frem mod at hun bliver 2 år?
Hilsen