Brev:
Nægter havregrød og ofte al skemad
9. marts 2012
Alder:
6 mdr.
Nægter havregrød og ofte al skemad
Hej Helen
Vi har en dreng på 6 1/2 måned. Han er meget aktiv, glad og trives ellers godt.
Vi introducerede skemad for ham da han var 5 måneder, og han blev hurtigt god til det og glad for det. Men nu boykotter han nærmest det hele. Lige nu får han grød eller mos 3 gange dagligt
-efter formiddagsluren
-efter middagsluren
-efter eftermiddagsluren
Jeg giver ham oftest skemad, når han lige er vågnet for at han er frisk til det. Inden han skal ud og sove igen får han mme på flaske. Han får 3-4 flasker i dagtimerne og spiser 1-2 gange om natten. Jeg prøver på ikke at give ham for "store" flasker så det ikke tager appetitten fra skemaden, men jeg er også klar over, at han skal have rigeligt væske.
Han vil ikke bruge sut, og når han vågner om natten, er det eneste der kan få ham til ro igen noget at spise, men jeg er lidt bange for at mælken her stjæler noget af hans appetit om dagen. Vi har også prøvet at give ham vand uden held.
Det skal også siges, at han er lidt forkølet og hoster (har astmatisk bronkitis i mild grad).
Mit spørgsmål er egentlig hvad det næste skridt er? Lige nu holder han oftest bare munden HELT lukket, når der kommer en ske i nærheden af den og sådan har det stået på de sidste 2-3 uger. Vi har forsøgt at introducere havregrød og øllebrød om morgenen, men det er endnu ikke lykkedes at få noget af det i ham.
Men hvad nu? Skal vi bare vente på, at han bliver klar igen, skal vi introducere rugbrødsmadder for ham? Skal han begynde at have kød i grøntsagsmosen? Jeg synes, vi er havnet lidt i en blindgyde.
Vi vil gerne ha' at han skal spise (og dermed forhåbentlig også sove bedre om natten - engang sov han altid hele natten!) men vi vil heller ikke presse ham eller introducere for meget nyt på en gang.
Hilsen