Brev:
Amning om natten - afhængig af bryst
13. marts 2012
Alder:
4 mdr.
Amning om natten - afhængig af bryst
Kære Helen
Først og fremmest en stor tak for dine svar. Du er yderst uddybende og dybdegående i dine svar. Det er beundringsværdigt. Selvom du sikkert svarer på de samme spørgemål igen og igen, føler jeg mig altid taget meget seriøst af dig!
Nu til vores lille pige på snart 4 måneder. Af en eller anden grund kan jeg bare ikke få vores nætter til at fungere. Jeg synes heller ikke det gik godt med vores ældste pige, så et eller andet må jeg gøre forkert tænker jeg.
Vores lille pige sover mellem 4,5-5 timer om dagen fordelt på tre lure. Vi står op kl 6.00 og hun er træt og klar til at blive puttet kl. 20. Hun er ikke længere ked af det om aftenen, nu foregår amningen og putningen uden gråd. Dejligt. Hun bliver ammet en gang pr. vågen periode om dagen med 3-4 timers mellemrum. Om aftenen med ca. 2 timers mellemrum. Når vi så kommer til natten, så skal der være fest. Så vil hun pludselig gerne ammes med 1½-2 timers mellemrum. Vi er typisk vågne mellem 5-7 gange hver nat. Hun accepterer ikke blot at få sutten og blive vugget i mine arme, hun falder først til ro når hun har brystet i munden. Jeg synes jeg prøver at flytte brystet fra hende inden hun falder helt i søvn som du skriver.
Jeg har også prøvet at give hende flaske om aftenen med mme. Der tager hun typisk 100-150 ml efter at have tømt et bryst. Det til trods så vågner hun stadig! Hmm...
Har du et godt råd?
Med venlig hilsen
en træt mor..