Brev:
Mad, mælk, søvn
13. marts 2012
Alder:
6 mdr.
Mad, mælk, søvn
Kære Helen.
Så har jeg endnu engang brug for dine råd og vejledning!
Min datteer er nu godt 6 måneder - og en stor pige (min sundhedspl ord!). Så hun mangler virkelig ikke noget hvad næring angår!
Hun får 3 skemåltider om dagen. Morgen, frokost, aften. Hun spiser nu rigtig godt, især af grøntsagsmos. Har flere gange prøvet at lade hende sidde og gumle på agurk el melon osv, som du skriver i din bog, men hun kan ike finde ud af det! Hun får hurtigt små stykker af, og er så ved at kløjs i det! Hun nægter flaske og jeg ammer hende nok 6 gange i døgnet. Her spiser hun også rigtig godt.
Nætterne er stadig meget urolige og hun sover dårligt. Hun er svær at aflæse hvornår hun egentlig er træt om dagen.
Nå, det var resumet, nu til spørgsmålene!
1. Skal hun fortsat ammes så meget, når hun spiser tre måltider om dagen
2. Har læst i din bog at natamningen tit er den man fjerner først. Jubii! Hvornår er hun moden til det? Og hvordan gør jeg? Lige nu får hun mad kl 23 og så igen kl3. Tit er hun meget urolig og græder lidt fra to til tre, og falder så til ro igen når hun får mælk kl 3. Og sover et par timer til. Hun sover i sin egen seng først på natten,men fra ca kl et. Sover hun hos mig. Vil meget gerne af med nat amning, men har samtidig svært ved at se, hvordan vi så kommer igennem natten...
3. Børn er jo forskellige, men kan du alligevel sige noget om, hvor længe hun burde kunne være vågen nu inden hun skal ha lur? Vi er ved at fjerne power nap sidst på dagen uden problemer, men er usikker på, om vi kører hende for hårdt!
4. Mht til fingermad, skal jeg vente lidt endnu el bare blive ved og så grave stumperne ud af munden på hende?!!
Dagen ser ca således ud
Ca 5-5.30 vågner. Umulig at få til at sove videre
7-7.30 grød
8.30 mælk og lur. Ofte sover hun her kun 35 minutter
11.30 frokost
12.30 mælk og lur. Meget træt!
Sover her nok 2 timer...
15.30-16 evt frugtmos plus amning
18 aftensmad
19 ammes og sover til natten med mange mange opvågninger og afbrydelser!
23 ammes
03 ammes
Nå, det var en længere smøre!
Mange hilsner
C