Brev:
Stadig hysterisk om natten
13. marts 2012
Alder:
2 år, 7 mdr.
Stadig hysterisk om natten
Hej Helen
Tak for svaret vedrørende vores til tider hysteriske søn :-) Det går fint med at lægge ham i seng uden det store postyr. Problemet er nu, at når han vågner efter nogle timer og vil ind til på gæsteværelset for at sove ved far, så går det nogle gange galt. Det er svært at sige, hvad der går galt, men kendetegnende er, at far har gjort noget, som Tobias ikke havde tænkt. Om natten vil han have, at det skal foregå på hans måde ellers bliver han hysterisk og ked af det (oveni er han selvfølgelig træt og det hjælper ikke). Det kan snildt tage en halv time, at få ham til at falde til ro og så er han naturligt træt næste dag. Vi kunne godt tænke os nogle metoder, der nemmere kunne få ham til at falde til ro.
Er det vigtigt at kende årsagen til hans hysteriske anfald for på den måde at få ham til at falde til ro? Det er svært at komme i kontakt med ham – det eneste han siger er ”nej nej” til alt vi siger og gør.
Kan det være os, der til tider (specielt om natten) har givet efter for hans ønske og når det så ikke lige går, som han havde tænkt, så bliver han hysterisk. Hvordan kommer vi ud af denne onde spiral?
Med venlig hilsen
Tobias’ mor