Brev:
Vil ikke falde i søvn til middag
14. marts 2012
Alder:
2 år, 2 mdr.
Vil ikke falde i søvn til middag
Kære Helen.
Så har vi igen lidt soveproblemer, denne gang dog af en lidt anden art.
Efter dit sidste svar valgte vi at være helt konsekvente med Marius sovetid, så nu bliver han altid puttet kl 19:30-20:00 og vågner altid af sig selv lige omkring kl 8. Han sover mellem 2 og 3½ time til middag (længst tid her hjemme og kortest når han er i vuggestue)
Men de sidste ca 10 dage har det været MEGET svært at få ham til at sove til middag, han sætter sig op i barnevognen hele tiden, smider sutter, bamser osv ud over kanten og græder så fordi han gerne vil have det igen, når man så går ud og giver ham det og putter ham og siger at nu skal han sove lægger han sig pænt ned, men to min. senere starter det hele igen.
Jeg har prøvet at tage ham ind, lade ham lege lidt og så lægge ham ud igen, men det hjælper ikke. Når hele showet har stået på en times tid er han så træt at han græder men alligevel sætter han sig op igen og igen. Jeg har også prøvet at gå lidt med ham og vugge ham, men så snart jeg stopper vågner han igen selvom jeg var sikker på at ham sov. (Han har aldrig været vant til at blive "gået" i søvn, da han ALTID vågner når vognen så holder stille)
Jeg har også forsøgt at lægge ham i hans seng men der laver han samme show, alt ryger ud mellem tremmerne og så bliver han ked. Jeg har også prøvet at tage ham ind og droppe luren, men så bliver han alt for træt i løbet af eftermiddagen og falder i søvn på sofaen eller på tæppet på hans værelse. Jeg tænker også at han jo kun er 26 måneder og vel stadig har brug for at sove til middag og når han endelig falder i søvn sover han også et par timer.
I vuggestuen har de præcis de samme problemer.
Jeg har fået tjekket hans øre så der har ikke noget med det at gøre.
Der er ingen problemer med at lægge ham om aftenen.
Har i skrivende stund brugt næsten to timer og han sover ikke endnu.
Håber endnu engang du kan hjælpe mig endnu engang.
Lena