Brev:
Dagslure - 6 mdr.
15. marts 2012
Alder:
6 mdr.
Dagslure - 6 mdr.
Kære Helen
Jeg er simpelthen så ærgelig over at jeg ikke har fået købt den nyeste udgave af din bog om børn og søvn. Jeg vidste ikke, at der var en ny udgave på vej, så jeg har lige købt den gamle. Kan se, at du skriver noget om dagslure i din nye bog, og dette spørgsmål relaterer sig netop dertil.
Vi er inde i en herlig periode lige nu. Min datter sover så fint om natten. Puttes mellem 20 og 21 og vågner ca. kl. 6.30 med to natamninger. Så er hun i fald gang med at smage på noget forskelligt finger- og skemad, og så leger hun simpelthen så godt - både med sig selv og med os - det er en fornøjelse.
Hun tager stadig tre dagslure, og nu består vores problem ikke i, at hun sover for længe mere - istedet tager hun kun ca. 4 timer i løbet af dagen, og så vågner hun konsekvent efter de 45 minutter, hvor hun bevæger sig fra en søvnfase til en anden. Så skal hun lige have sutten at gumle på, og så sover hun for det meste videre. Men starter hun så forfra i søvnfaseren igen? Og kan vi gøre noget for at støtte hende bedre i søvnen om dagen?
Nogle gange vågner hun helt op og kan ikke lulles tilbage i søvnen igen. Så ender det tit med at hun er pylret om aftenen, fordi hun sikkert godt kunne have brugt noget mere søvn i løbet af dagen. Hun er meget glad for sin sut, men hvis hun kan puttes uden den, så gør vi det - det er dog sjældent. Hun har også en putteklud, som hun selv tager fat i, når hun mister sutten, men hun kan ikke falde i søvn med den - det ender tit med at hun bliver sur på den, fordi hun får den over hovedet eller lignende.
Venlige hilsner fra
Karina