Brev:
Morgenmad til pige på 18 mdr.
15. marts 2012
Alder:
18 mdr.
Morgenmad til pige på 18 mdr.
Kære Helen.
Min lille datter elsker mad, men kun mad der smager, og ikke mad som hun har fået for mange gange før. Morgenmaden er derfor blevet en udfordring - og det samme er godnatritualet, hvor vi gerne vil indføre en godnatgrød.
Hun vil ikke spise grød - og har ikke villet i lang tid. Hun er blevet træt af grød.
Hun vil ikke spise surmælksprodukter - her rækker hun tungen ud, og vi kan se, at hun ikke kan lide smagen, for bvadr, hun tager hånden op til tungen.
Hun er blevet træt af banan, æble og pære, som hun også tit har fået som supplement til morgenmaden.
I en periode lavede jeg grødbaserede pandekager, men dem er hun også ved at være træt af.
Hvad vil du foreslå til morgenmad + godnat"grød"?
PS: Grød serveres altid nylavet, med lidt frugt (som enten har kogt med eller som friskt drys), ofte med kanel eller vanillepulver, eller små stykker tørret frugt.