Brev:
3 lure om dagen?
15. marts 2012
Alder:
6 mdr.
3 lure om dagen?
Hej Helen.
Jeg har en dejlig pige på 6 måneder som stortrives - rigtig skønt!
Jeg skriver til dig for at få et godt råd ang. hendes dagssøvn. Hun sover 3 lure om dagen, men det er ligesom lidt for mange vågne timer til at de 3 lure helt er nok. Vores dag ser typisk sådan ud:
- vågner ved 6.30-7.00 tiden
- første lur ca 8.30-9.30
- anden lur ca 11.30-13.00
- tredje lur ca 15-16
- hvorefter jeg gør alt hvad jeg kan for at tage det så stille og roligt som muligt med hende for at undgå at hun bliver overtræt, inden jeg lægger hende i seng mellem 19-20.
Dét ovenfor beskrevet er en god dag, ofte er hendes lure kortere hvormed også tidsintervallet mellem sidste lur og sengelægningen er længere.
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre - af og til har jeg givet hende en fjerde lur, men det passer som regel rigtig skidt med at jeg så er nødt til at vække hende relativt hurtigt igen for at hun stadig skal nå at komme i ordentlig tid i seng om aftenen. Jeg har også forsøgt at "trække den" mellem hendes lure - forsøgt ikke at stimulere hende så meget - for at gøre hendes vågentid mellem hver lur længere, men det har oftest resulteret i en rigtig overtræt pige, og det synes jeg er synd.
Jeg vil helst bare lægge hende når jeg kan se at hun trænger til det - hvad ville du gøre?
Med kærlig hilsen