Brev:
Stadig meget uro om natten
15. marts 2012
Alder:
19 mdr.
Stadig meget uro om natten
Hej Helen,
ja, så er jeg her igen.
Jeg skrev til dig for noget tid siden, da vi havde store natlige problemer med vores, dengang, 17 mdr. gamle datter. Nu er hun næsten 20 mdr og det har ikke ændret sig synderligt.
Hun vågner stadig om natten og vil ind til os. Det fungerer bare ikke, da hun roder rundt, sparker, slår og kaster sig ned oveni os. Hun kan slet ikke finde ro. Hun bliver edder hysterisk, hvis vi lægger hende tilbage i egen seng. Hun kan stadig holde os vågne i flere timer.
Hun bliver puttet imellem 19:30 og 20:00. Nogle gange sover hun med det samme og vi hører hende ikke, men andre gange kan vi rende inde hos hende hele tiden, indtil hun falder i søvn af udmattelse. Hun vågner så på alle tidspunkter imellem 23 og 05:00.
Mine kollegaer (klååååge mennesker) mener, jeg skal give hende en kold tyrker og lade hende skrige - både om aftenen og om natten. Jeg NÆGTER at lade mit barn skrige sig i søvn!
Jeg er så træt, da det er mig, der tager det største slæb. Jeg kan ikke sove på sofaen, hvis jeg kan høre hende og jeg kan heller ikke få mig selv til at overlade det trælse arbejde til min mand, da jeg vil føle dårlig samvittighed over, at han har hende selv. Vi har forsøgt, men hun ligger bare og kalder på sin mor... :-(
Ellers er hun en velfungerende lille gøj, der har omkring 350 ord og som griner dagen lang. Kærlig, omsorgsfuld og humoristisk. Hun sover imellem 2 og 3 timer hos dagplejen og spiser godt. Vi kan dog tydeligt mærke forskel på en god og dårlig nat.
Hvad skal vi gøre? Det er begyndt at tære på vores ægteskab, da vi aldrig har frihed til at slappe af, fordi hun kan vågne hvert øjeblik og ødelægge freden.
Skal vi vente og se, hvad der sker eller skal vi være mere konsekvente og tage kampen? Og hvordan?
Med venlig hilsen en mor, der ikke længere kan huske sit navn... zzzzzz!