Brev:
Tidligere i seng uden powernap?
17. marts 2012
Alder:
4 mdr.
Tidligere i seng uden powernap?
Kære Helen.
Der er heldigvis sket rigtig mange gode ting siden sidst jeg skrev :-).
Vi har haft stor succes med at tage den ene side af tremmesengen og bruge sleep bee posen om natten. Jeg ammer ham nu kun 2-3 gange om natten i forhold til før hvor han meldte sig ca. 6 gange, så det går den rigtige vej. Han kan nu tage et stræk på 5 timer :-). Jeg besluttede mig for igen at forsøge at stoppe med ammebrikkerne og han spiser nu uden (det har dog gjort rigtig ondt på mig, da jeg han har tillagt sig en uhensigtsmæssig sutteteknik med ammebrikkerne) men det er i klart bedring. Jeg supplerer dog op med modermælks erstatning. Vi er ikke startet med grød eller vælling endnu.
Hans rytme svinger stadig men ser oftest sådan ud: Han vågner hver morgen kl. 8. Så får han en formiddags lur i ca. 1½-2 timer, 1 times lur om eftermiddagen og en halv time-1 time til aften. Jeg går i seng sammen med ham kl 21.30-22 tiden. Vi har prøvet og ligge ham til nat der hvor han får en ”aften powernap” men han vågner op straks efter jeg er gået ud af soveværelset og er meget frisk.
Mit spørgsmål er hvornår det vil være hensigtsmæssigt og ligge ham tidligere i seng og undvære powernappen? Hvordan vænner vi ham mon bedst af med den?
Mit andet spørgsmål er hvornår børn får et forhold til en bamse eller sutteklud. Lige nu virker det nemlig som om han ikke finder trøst ved nogen af delene. Han vil desværre ikke bruge sut (det er ikke et problem om dagen) men jeg ville ønske han havde en ting og ligge og falde i søvn med. Pt. hjælper vi ham til at sove ved at vugge ham, sove eller trille altan barnevognen frem og tilbage om dagen. Er der et alternativ til en sut? Og har du erfaring med at nogle børn starter senere med at bruge sut?
Hilsen
Mor til verdens sødeste dreng :-)