Brev:
D-vitamin - 4 mdr.
4. august 2004
Alder:
4 mdr.
D-vitamin - 4 mdr.
Hej
Min søn på 4 1/2 måned har døjet rigtig meget med ondt i maven. Han har næsten altid gjort det. Det starter om aftenen hvor han får rigtig ondt, skriger meget, trækker benene op under sig og bliver helt lilla i hovedet.
Min sundhedsplejerske anbefalede os at prøve Mylikon dråber, så det har vi givet ham i ca tre måneder nu. For en uges tid siden læste jeg om en mor der også havde et barn der døjede med ondt i maven, og hun havde fundet ud af at hendes barn ikke kunne tåle de alm. d-dråber. Hun gav så ACD dråber i stedet og det hjalp hende.
Vi prøvede da (i samråd med SP) at lade være med at give D-dråber i fire dage. Det virkede, vi havde nu fået en ny lille tilpas dreng om aftenen, slut med ondt i maven. (Mylikon gav vi i første omgang stadig, så vi kunne se om det var D-dråber, siden hen er vi også stoppet med dem, så det er dråberne).
Vi prøvede da med ACD dråber, det var det samme, utrolig ondt i maven. De dråber vi gav var de to slags apoteket kunne tilbyde, med og uden kokosolie.
Jeg har så læst på ACD dråbernes indlægsseddel at man godt kan være allergisk overfor disse vitaminer. Hvad gør jeg nu, han skal jo have disse dråber, skal han ikke? Jeg vil bare ikke give ham dem når han får så ondt i maven af dem.
Jeg vil virkelig gerne have et godt råd, da jeg for tiden ikke gir ham dem, men godt ved at det er galt.
Med venlig hilsen
Anne