Brev:
Vores lille engel vil ikke sove om natten
25. marts 2012
Alder:
7 mdr.
Vores lille engel vil ikke sove om natten
Hej netsundhedsplejerske
Vi har følgende barn:
Bobby, 7 måneder gammel. (født 30. august 2011) ca. 70cm og ca. 7kg
Vi har følgende problem:
Han vågner hver 2. time hele natten og vil ammes. Så vi er begge meget trætte ikke mindst moderen.
Detaljer:
For at falde i søvn skal han enten ammes eller vibreres i søvn (i vogn eller gyngevugge) han bliver dog altid ammet i søvn om natten.
Han har fået babymad siden han var 4.5 måned.
Han får nu 3 måltider om dagen. Det er han meget interesseret i og spiser op til en deciliter. Han drikker også godt med vand til af kop. Flaske er han aldrig blevet glad for. Han kan også godt lide mme af glas, men har aldrig drukket det i større mængder.
Han bliver lagt i seng kl. 20 hver aften og vågner kun for at blive ammet i løbet af natten.
Han vågner et sted mellem 5:30 og 7:30 hver morgen. Dette gør det svært at få en fast rutine mht. lure om dagen.
Lurene om dagen er meget forskellige, nogle dage er det svært at få ham til at sove mere end 0.5 time ad gangen, og andre dage sover han lurer på op til 2 timers varighed.
Hvis han er vågnet meget tidligt starter en ond spiral ofte, hvor han er utilfreds, ikke kan sove gode lure og derfor bliver mere utilfreds...
Generelt er han dog en meget glad dreng, der virker til at have god energi. Meget smilende og vil meget gerne i kontakt med andre mennesker.
Vi har længe trængt til mere søvn i træk. Vi er i tvivl om hvordan vi får ham til at sove længere i træk. Skal han have en kold tyrker, hvor vi nægter ham at blive ammet x antal timer i træk, skal han på nedtrapning og hvad gør vi når han bare græder og græder selv om vi bliver ved med at tage ham op og ned i vuggen, prøver at have en hånd på hans mave osv. - uden at det giver pote? Vi går hjemme begge to de næste par uger og vil gerne udnytte denne mulighed til at få en god søvnrytme kørt ind. Vi er efterhånden ret desperate.
Et lille side spørgsmål: Han er nu begyndt at vågne op på maven og vil generelt ikke ligge på ryggen med mindre han bliver ammet eller rokket i søvn på ryggen. Er det farligt for ham at sove på maven?
Hilsen de søvnløse.