Brev:
Vågner for tidligt og resten af dagen smutter af sporet
28. marts 2012
Alder:
7 mdr.
Vågner for tidligt og resten af dagen smutter af sporet
Hej Helen.
Vi har fået en dagsplan af dig som vi nu vil prøve at følge. Et problem der ofte opstår for os, måske en dag om ugen, er at vores dreng på 7 måneder vågner for tidligt om morgenen og så er det som om resten af dagen har det med at køre af sporet.
Eksempelvis: Når vores dreng normalt vågner kl. 7 og så i stedet vågner 6, så bliver jeg i tvivl om hvad jeg skal gøre mht. både mad og næste lur. I dag vågnede han f.eks. ikke som han plejer ved 5-tiden for at få mælk (han bliver ammet), men i stedet kl. 6 og ville så ikke sove videre bagefter - var helt frisk og glad den første halve time. Så han fik altså mælk en time senere end han plejer og sov en time mindre.
Skal han så stadig have havregrød kl. 7.30 eller skal vi vente en time? Han virkede ikke sulten og jeg fik med nød og næppe et par skeer indenbords plus lidt banan og skorpe, men han plejer at spise meget mere. Han var meget klattet/beklagende hele morgenen, men vi ventede med at putte ham til lur til kl 9.30 og så sov han en halv time. Skulle vi have lagt ham før?
Da han så vågnede var han virkelig sulten, men vi holdt ham hen med underholdning og gav ham først mad omkring 11.20 og det labbede han i sig.
Jeg håber du har et godt råd her, det kunne være rart om ikke andet at have en fast strategi når det sker.
Venlig hilsen
Stine