Brev:
Spørgsmål om kost og flaske om natten
28. marts 2012
Alder:
10 mdr.
Spørgsmål om kost og flaske om natten
Hej Helen
Vi er de lykkelige forældre til Le på snart 10 mdr. Jeg har et par spørgsmål til kost og flaske om natten.
Le spiser ikke så meget i løbet af dagen og det har nu stået på et par uger. Hun har lige været syg med mellemørebetændelse og har fået 2 penicillinkure. I den forbindelse har hun øget sit mælke indtag, som ser således ud: kl. 19.00: 210 ml mme, kl. 21.00/22.00: 180 ml mme og kl. 02.00: 90-120 ml mme. Jeg tænker at hun får så meget at spise om natten, at hun ikke er så interesseret i mad om dagen, kan der være noget om det?
Vi vil gerne forsøge at skære ned på flaskerne om natten så hun spiser mere om dagen. Er der en god måde at gøre det på. Når vi har forsøgt, så sætter hun i et skrig og græder utrøsteligt i halve timer og vågner igen kort tid efter og græder igen. Så vi har givet hende alt hvad hun kan drikke om natten, fordi vi tænker hun har brug for det.
For ca. en måned siden, drak hun ca 300 ml mme fordelt på godnatflaske og en kl. 22.00.
Håber du kan komme med nogle gode ideer.
Med venlig hilsen
Mia