Brev:
Mad igen igen ...
31. marts 2012
Alder:
3 mdr.
Mad igen igen ...
Hej Helen.
Ja, nu er jeg nødt til at spørge igen.
Sirius vejer her til morgen 6150g og er 64cm lang. Han spiser kun flaske (Nan HA 1). Han spiser for lidt, hvis man sammenligner med sundhedsstyrrelsens anbefalinger. Han er på 6-7 flasker på et døgn af 100 - 120 ml. pr. flaske.
Jeg har prøvet at skrive hans vægt ind i det der vægtskema i livets bog, og da det er den samme vægt, så regner jeg med at det er ok. Han er faldet 1½ kurve siden fødslen (altså sprugnget 1½ kurve nedad).
Han ser ud til at trives, han hygger, leger, snakker osv. Men han tager bare ikke det på, som han skal.
Jeg har prøvet at tilbyde ham flasken oftere. Lige nu spiser han ca. hver 2½-3 time, undtagen om natten, hvor han ofte sover 3-4 timer i træk.
Når jeg giver flasken oftere, så spiser ham bare tilsvarende mindre af flasken. Så alt i alt ender det med den samme mængde mad pr. døgn alligevel.
Jeg har også prøvet at dele flasken i 2 (altså skifte ham ind imellem de to dele), heller ikke her tager han mere end han plejer.
I øjeblikket er han stadig på suttehul nr. 1, fordi jeg startede med at give ham suttehul 2, og han druknede mildest talt. Nu har jeg så prøvet, her til morgen, at give ham på suttehul nr. 2 igen, og han begynder bare at skrige, og han tager ikke mere end han plejer, bare på hurtigere tid, og det er træls for os begge.
Jeg sørger også for at bøvse ham, og efter dit råd, så bøvser jeg ham kun når han afviser flasken 1 gang, og så ned igen, og får noget mere at spise.
Han vil ikke sidde op og spise, kun halvt ligge ned på ammepuden og hold mig i hånden mens han spiser.
Jeg har også prøvet at nynne mens han spiser, snakke til ham, tie helt stille osv.
Han er ret klar i sin afvisning af flasken, der er ingen tvivl, når han ikke vil have mere. Enten fjerner han flasken, flytter hovedet, lægger sig til at sove eller også skriger han ret så kraftigt. Jeg kan lige vove på at give ham den igen.
Skal jeg bare acceptere, at han ikke spiser mere, og lade mad være mad?
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg synes, at jeg har prøvet alt. Jeg er ved at blive lidt desperat, han vil ikke have mere mad. Han bliver jo ældre, men han spiser stort set samme mængde som for 1 mdr. siden.
Hilsen Tina