Brev:
Problemer med søvn - 3 mdr.
31. marts 2012
Alder:
3 mdr.
Problemer med søvn - 3 mdr.
Kære Helen
Mange tak for dit svar på mit brev. Jeg vil forsøge mig med de ideer du er kommet med her, men jeg har lige et par modspørgsmål til dit svar.
I forhold til det du skriver med at min søn meget gerne må blive puttet med en sut eller sutteklud, så kan jeg/ vi på ingen måde få ham til at tage en sut, så skriger han i vilden sky. Han vil ingen sut ha’. Har du et godt råd til hvad jeg kan gøre for at få ham til at tage den? Jeg har forsøgt i diverse sindsstemninger men det er en umulig opgave. Har prøvet i 3 md nu. Det bedste humør kan forvandle sig til det værste på 2 sekunder hvis jeg præsenterer ham for sutten. Jeg har også forsøgt at narre ham når han falder hen ved brystet og så gi ham den men så vrænger han på næsen og spytter den ud og gir tegn til at begynde at græde.
Han har en sutteklud som han er meget glad for men hvis jeg lægger den ned til ham i sengen så ligger han sig bare til at kramme og lege og sutte på den og pludre med den, hvilket gør han ikke sover videre.
Han er jo en robust lille fyr, som jeg skrev ca. 8,5 kg 66cm kun 16 uger. Er det ok at han får mad så ofte?
Jeg går tur med ham hver dag flere gange om dagen for netop at forsøge at holde ham sovende men efter de 40-50 min så vågner han alligevel og så ligger han bare og skriger så jeg er nødt til at tage ham op, og da vi jo skal hjem så lægge ham ned i barnevognen igen gå et par meter og tage ham op igen, for at han ikke skal ligge og græde uden jeg tager ham op. Det er simpelthen så frustrerende at se min lille dreng græde så meget i forbindelse med søvn. Jeg frygter lidt at han tager skade af det så sigt – gør han det? Må man sætte ham op i barnevognen med støtte (der er ryglæn med til vores barnevogn) – han kan jo ikke helt sidde selv endnu.
Han er en dreng der gylper og bøvser meget efter et måltid, hvis han får flaske liggende i sengen vil det så ikke danne ubehag i hans system og forstyrre hans søvn?
Jeg har læst det kapitel i din bog så mange gange der handler om 3-4 måneder og det eneste der bliver ved med at fare igennem mit hoved er hvornår høre det op med slatsoveri og slatspiseri? Jeg ved godt der ikke er noget facitliste på små børns adfærd men kan du på nogen måde komme med et bud i forhold til din store erfaring så ville jeg blive glad :-)
Kærlig hilsen
Linda