Brev:
Vågner pludselig oftere
2. april 2012
Alder:
4 mdr.
Vågner pludselig oftere
Kære Helen
Min datter er lige omkring 4 måneder gammel. Hun har igennem en længere periode sovet rigtig fint om natten: er faldet i søvn kl. 20/21 og er vågnet omkring kl. 7, afbrudt af 2-3 amninger. Den sidste uges tid er hun dog begyndt at vågne noget oftere.
I nat sov hun således: faldt i søvn kl. 21, fik mælk igen kl. 23.30, fik mælk igen 02.30, kl. 3, kl. 3.30, kl. 4.30, kl. 5.30 og kl. 6.30 - hvorefter vi stod op. Generelt oplever jeg at hun vågner oftere.
Om dagen sover hun fint: ca. 1 time om formiddagen, 2 timer omkring middag og evt lidt til om eftermiddagen. Hun sover i barnevogn om dagen, da jeg ellers har svært ved at få hende til at sove mere end en halv time af gangen.
Hun får kun modermælk indtil videre, tager på som hun skal og er ellers en glad pige.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt hendes opvågning om natten skyldes at hun får lidt mad, eller om det skyldes at hun ikke kan finde ud af at falde i søvn selv. De fleste af de gange hun vågner falder hun nemlig hurtigt i søvn igen, når hun får lidt at spise.
Har du nogen gode råd til, hvordan vi undgår at komme ind i en dårlig rytme om natten?
Med venlig hilsen
Pia