Svar: Hovedpude og dyne
12. april 2012
Alder:
18 mdr.
Hej med dig
Juniordyne anbefales fra 1 års alderen. I den alder, vil de fleste børn have glæde af den lidt større dyne, da den netop svøber sig omkring dem og holder dem varme og de samtidig er store nok til at skifte stilling og sparke dynen af, hvis de får det for varmt :)
Hovedpude vil de fleste børn have brug for, når de selv viser tegn på at have behov. Det vil sige når de begynder at lægge hovedet på deres puttebamse, "stjæler" mors eller fars pude eller bruger dynen. De fleste børn vil her være i 2 års alderen og deres hoved vil i den alder ofte have brug for den ekstra støtte, som hovedpuden giver.
Puden man vælger skal være en flad babypude.
De fleste børn vil først når de er mellem 1-1.5 år begynde at registrere når de fryser eller bliver for varme. Men også ældre børn kan have svært ved at mærke om de f.eks. fryser. Mange børn vil f.eks. godt kunne gå på legepladsen med iskolde fingre uden at føle behov for at få handsker på, så det er vigtigt at vi er opmærksomme på at barnet nogle gange skal klædes lidt af og andre gange lidt ekstra på :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske