Brev:
Vil kun spise grød - 7 mdr.
13. april 2012
Alder:
7 mdr.
Vil kun spise grød - 7 mdr.
Kære Helen,
Tusind tak for dit sidste svar, det var meget hjælpsomt.
Jeg følger nu dagsplanen i din bog, og det fungerer rigtig fint - MEN min søn vil stadig kun spise grød og pt. kun havregrød og færdigkøbt fuldkornsgrød med frugt. Han har før været glad for øllebrød, hirseflagegrød og grød af majsmel, men ikke længere. Vi kan lokke noget i ham vha. hjemmelavet frugtmos, men det er stadig ikke meget.
Hvis han får havregrød til morgenmad spiser han en kæmpe portion, så meget at vi er i tvivl, om det er for meget - men han vil jo gerne have det. Kan det være for meget?
I dag gav jeg ham øllebrød, for at se, om han bare er mest sulten om morgenen, men der røg kun ca. 15 teskefulde ned og han var ikke tilfreds undervejs- eller bagefter.
Frugt i hånden er han glad nok for at sutte på, men med mindre det eks. er en meget blød pære, spytter han det ud med det samme igen. Eller hvis det endelig kommer i maven, så kaster han det faktisk op alt mellem 5 og 30 min senere. Hvorfor gør han det?
Rugbrød kan komme ind i munden men ryger ud med det samme igen. Hvis vi blender noget af vores mad og giver ham, nægter han efter en teskefuld. Hvad søren handler det om? Jeg synes, det har stået på længe (ihvertfald to mdr.), så det er svært at bevare optimismen ift. om han nogensinde vil spise andet ;-/
Derudover går det simpelthen så godt. Han kan endelig her hvor han er knap 8 mdr. falde i søvn uden gråd og virker ganske tilfreds oftest.
Med venlig hilsen
Signe