Brev:
3 årig og 'dårlig hørelse'
4. august 2004
Alder:
3 år
3 årig og 'dårlig hørelse'
Jeg har en datter på tre år, som har så meget krudt i rumpen fra hun står op til hun går i seng, at det da er helt fantastisk (hun er b-menneske og sover gerne længe og bliver gerne sent oppe om aftenen).
Hun er nr. 2, men altid kærlig overfor sin lillebror - og også fantastisk sød overfor sin storebror, og jeg tror egentlig, at hun trives fint og føler sig elsket etc.
Mit store problem er, at man ikke kan give hende en besked, som hun følger!
Siger jeg til hende, at hun skal hente avisen inde i stuen ender hun på badeværelset - og beder jeg hende om at tage selerne på i bilen sidder hun pludselig i bagagerummet!!
Og det er ikke fordi hun ikke har begreberne på plads, for hun snakker som et vandfald og er utroligt velformuleret (alderen taget i betragtning).
Prøver jeg på at tvinge hende går hun bare helt i baglås. Hun sniger sig udenom alt oprydning og arbejde - og nægter i det hele taget at deltage i konstruktivt arbejde!
Det skal dog siges, at når jeg laver mad sidder hun gerne midt på køkkenbordet og er klistret til skålen/kartoffelskrælleren og vil deltage i alt her!
Hvorfor er hun så doven med arbejde, når hun ellers er så hyperaktiv og kærlig/sød?
Og, hvad gør jeg ved det - forventer jeg for meget hendes alder taget i betragtning? Det tror jeg jo ikke, for alt andet KAN HUN I HVERT FALD SELV!
Hvorfor har hun så dårlige ører? Hun har godt nok dræn i, men skulle kunne høre :-), ha ha
På forhånd tak.
Træt mor til tre-årig ...