Brev:
Min søn vil stort set ikke spise
10. maj 2012
Alder:
5 år, 9 mdr.
Min søn vil stort set ikke spise
Hej Helen
Jeg har en søn på 5 ¾ år. Han vil stort set ikke spise noget som helst. Han vil stort set kun have boller og fuldkornspasta. Han spiser slet ikke slik, han har faktisk aldrig smagt det.
Jeg har talt med min læge om det, hun siger at jeg ikke skal presse ham til at spise, men det er utrolig hårdt - fordi han ofte vågner om natten og er sulten.
Min læge målte og vejede ham, hun sagde at jeg ikke skulle være så bekymret for han følger sin vægtskurve.
Da han var mindre, spise han fint.
Jeg tror at det startede for snart 1 år siden, hvor han langsomt begyndte at sige at det kan jeg ikke lide, til stort set alt hvad vi serverer.
Tidligere spiste han med glæde rugbrødsmadder til frokost i børnehaven, men det vil han heller ikke mere. Nu er han startet i skolefridsordning, og jeg ved ikke hvad jeg skal give ham med i madpakken. Han vil heller ikke smage det eftermiddagsmad de serverer derhenne.
Det påvirker mig utrolig meget. Hvad er din vurdering? Hvordan skal jeg gribe det an? Jeg vil jo min søn det bedste.
Jeg har også en søn på 13 år, han har altid spist og har ikke haft nogen problemer med det.
Hilsen Lukas mor, der er meget bekymret.