Brev:
Skiftende morgenvågning
14. maj 2012
Alder:
11 mdr.
Skiftende morgenvågning
Hej Helen
Min dreng på 11 måneder vågner meget forskelligt om morgenen og det gør det svært at have rutiner om dagen. Han skal snart begynde i dagpleje så jeg kunne godt tænke mig bare lidt rytme i dagen.
Han kommer i seng hver aften klokken 19.30-20.00 og er som regel nem at få til at sove, medmidre lur nr. 2 er blevet meget sen. Så vågner han mellem 23 og 24 for at få flaske. Han sover derefter til mellem 6 og 8. Den anden dag til 8.30 og 3 dage før stod han op kl. 6. Som det kører nu, kommer han ca. ud og sove 3 timer efter han er stået op både fra om morgenen og formiddagslur. Må jeg vække ham om morgenen? ...
...
Han skal jo også snart i dagpleje? Jeg har ikke turde gøre det indtil videre, for hvis han bliver forstyrret om dagen i en lur bliver han simpelthen så ked af det.... Det skal lige siges at der ikke er forskel på ham om han vågner kl. 6 eller 8 om morgenen. Jeg vågner stortset altid ved at han er super glad og når jeg kommer ind til ham står han og hopper og har smidt alle bamser over kanten :o)
Formiddagslur og eftermidagslur som det jo ofte bliver, er ca. på 1 time til 1,5. Jeg er sygemeldt for en længerer periode så når han begynder i dagpleje kan vi tage det hele efter hvordan det passer ham.
På forhåns tak for svar.