Svar: Skiftende morgenvågning
14. maj 2012
Alder:
11 mdr.
Hej med dig
Ja, du må godt vække din dreng om morgenen, så han ikke står op senere end f.eks. 7.30-8 fordi det giver jer mulighed for at holde en mere fast rytme dagen igennem.
Det er rigtig dejligt at du har haft mulighed for at flekse hans rytme og som udgangspunkt er det også rigtig godt, hvis børn kan vågne af sig selv om morgenen og ikke skal vækkes. Men det er trods alt bedre at vække dem om morgenen, hvor de har sovet en god lang nattesøvn og på den måde hjælpe dem til en passende dagsrytme, end det er at begynde at pille ved deres dagssøvn, og netop et fast stå op tidspunkt har stor betydning for, hvordan resten af dagen kommer til at hænge sammen og betydning for barnets indre ur :)
Du skal naturligvis vække ham så blidt som muligt, så han ikke bliver ked af det og de dage, hvor du har mulighed for at han vågner af sig selv og du kan fornemme at han har brug for det, så skal han have lov til det :)
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske