Brev:
Ødelagte sovevaner efter sygdom
15. maj 2012
Alder:
6 mdr.
Ødelagte sovevaner efter sygdom
Hej Helen
Jeg har lige bestilt en af dine bøger, glæder mig meget til at læse den..
Jeg har en søn på 6 md. han var lige begyndt at spise en stor potion grød til aftensmad derefter blev han ammet og sov derefter 9-10 timer. vågnede, blev ammet og sov 1- 1 1/2 time igen... HELT PERFEKT... MEN....
Så kom der tænder og derefter fuldte lidt sygdom, hvilke gjorde at han mistede appetitten og vågnede hveranden time om natten. Så jeg tog ham med ind i sengen og ammede ham til han sov igen.. jeg tænkte ikke over at han måske ikke ville vende tilbage til den vante rytme. (Jeg har altid godnat ammet ham i sengen, og flyttet ham over i tremmesengen når han sov, og det har fungeret)
Nu er han rask og har fået 2 fine tænder.. men er selvfølgelig ikke vendt tilbage til den gamle rytme, han vågner ofte på nætterne og græder..
Han spiser fint om dagen, men om aften er det som om han har byttet rundt på det. Han spiser ikke særlig meget af grøden, men vil selvfølgelig meget hellere ligge i sengen og blive ammet. og det viker som om at det sover han altså ikke godt nok på.
Hvad gør jeg for at få vendt på den rytme??
Jeg introducerede grød og puré for ham da han var 4 md., og han spiste super fint af det med det samme. Han tager ikke sut, og vil ikke drikke modermælkserstatning eller vælling fra sutteflaske kun vand..
Glæder mig til at høre fra dig
Med venlig hilsen
Lene