Brev:
Afviser alt mad - 5 mdr.
16. maj 2012
Alder:
5 mdr.
Afviser alt mad - 5 mdr.
Kære Helen
Så har jeg brug for lidt hjælp igen. Min søn har for indtil små 2 uger siden været vild med at få bryst og han har været, hvad man kan kalde en grovæder, siden han blev født for 5 ½ md siden.
Men nu er det som om han har mistet appetitten og jeg kan simpelthen ikke få ham til at spise ordentligt af mine bryster. Når han endelig tager dem så slipper han efter et par min og begynder at ligge og skyde ryg og udtrykke sin dybeste utilfredsstillelse. Jeg har forsøgt i soveværelset med nedrullede gardiner, men hvis han har bestemt han ikke gider så gider han ikke. Han er en meget stædig lille dreng.
Vi fik begge en ordentlig forkølelse for et par uger siden men den er stort set væk. Han har stadig lidt puds i næsen men ikke noget særligt. Jeg drypper lystigt med saltvandsdråber ca. 10 min inden hvert måltid.
Men hvad pokker skal jeg gøre for at få ham til at spise ordentligt igen? Han er en stor dreng på 9,6 kg 71 cm. Men jeg tænker også på væsken som han har brug for at få. Jeg er så bange for at han skal blive syg. Vi bruger halvdelen af de bleer vi plejer da han plejer at tisse meget men tisser knapt så meget pt.
Vi har lige været til 5 md vaccination og undersøgelse i denne uge og jeg snakkede med min læge om det men hun virkede ”ligeglad” med det og sagde det ikke betød noget når han er så stor og i så godt humør som han er. Hun lyttede på hans hjerte og lunger og alt er i orden siger hun.
Men jeg synes jo ikke man kan sige at fordi han er stor så er det ok at han sulter!
Grøden som vi er begyndt på for 1 md siden, afviser han også og hans mund er termisk lukket og ingen ske kan trænge derind :-( Jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal stille op…. Grøden har jeg prøvet med og uden frugt af forskellig art (hjemmelavet), tyk og tynd grød og forskellige grødtyper.
Vand af kop er han nogenlunde interesseret i og vores mad er han også interesseret i men hans egen gider han ikke.
Jeg havde jo håber at han snart skulle ha mos også men det kan jeg da vist godt glemme. Medmindre at det er grød han ikke kan li?!
Men tilbage til mælken, så er jeg simpelthen så bange for at min mælkeproduktion skal stoppe fordi han ikke spiser så meget af dem. Jeg ville være så utrolig ked af at skulle stoppe med at amme nu. Ville gerne strække det nogle måneder endnu.
Til sidst kan jeg lige afslutte med at sige at han er en glad dreng som ikke virker sulten – Og han er en dreng der er ovenud opmærksom på ALT hvad der røre sig i rummet eller alt der har en sjov form som fx blomster. Intet slipper forbi hans opmærksomhed.
Håber sådan du kan hjælpe mig. På forhånd tak :-)
Kærlig hilsen
Linda