Brev:
Søvn vaner... op ad bakke, fortsættelse
22. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Søvn vaner... op ad bakke, fortsættelse
Kære Helen
Tak for dine sidste to svar!
Her er der fremgang, rytmen som du har sendt mig køre rigtig godt, nogle dage rykker det en time eller lign., men det er ok nemt at komme tilbage i samme spor igen.
Jeg har rykket svømming, så det nu ligger om eftermiddagen, så vores første prioritet er rytmen og få nogle gode nætter. Derudover er vi begyndt at bade hende en time til halvanden før hun skal sove og det ser også ud til at hun forstår det nu, så det er rart og så elsker hun jo bare at bade.
Morgenmad spiser hun stadig ikke så meget af, hun virker faktisk til ikke at være særlig glad for grød ;-( Jeg prøver med smørklat i midten og lidt frugtmos til, de dårlige dage spiser hun 10 skefulde, de gode dage 15-20 stykker. Og frugtmosen om formiddagen, ja der får jeg max 5 skefulde ned i hende. Tilgengæld går eftermiddagsgrøden meget bedre, så jeg håber/tror det andet nok skal komme.
Pt. om natten er hun oppe to gange for meget. Hun falder ikke i søvn til brystet mere, men vågner ca. to timer efter hun bliver puttet. Når jeg så har ammet hende og lagt hende ind igen, vågner hun to timer efter igen og så ved 4-5 tiden igen. Når jeg prøver og lirke mit bryst ud, så græder hun og det sker 4 gange inden hun ikke siger noget til det og sover godt igen, men så har hun fået hvad hun skulle have. Jeg tilbyder hende begge bryst inden hun skal sove og det samme igen to timer efter, så tænker måske lidt, det er fordi mit mælk ikke mætter hende så meget mere?
Jeg prøver at tilbyde vælling i en flaske inden hun skulle sove igår, men det gik ikke, så jeg endte med at amme hende. Så i aften vil jeg prøve og tilbyde hende lidt i en kop, er det forkert? Og hvor meget skal jeg lirke mit bryst ud af hendes mund, gøre det hvert minut? Hver halve? Hvis jeg ammer 10 minutter, så har jeg fx prøvet 4 gange
I betragtning at jeg har været oppe 4-5 gange for meget, så 2 gange jo en god fremgang. Ja jeg tænker også lidt det kan være hende tænder, som er på vej frem i undermunden, der kommer to op samtidig?
Her fra søndag til mandag, sov hun faktisk igennem, hun sov fra 1.15 til kl. 7.50 om morgenen :-)
Der ammede jeg hende kl. 20.10, kl. 22.30 og så igen kl. 00.30
Jeg synes det er svært at få de sidste par gange for meget væk, da jeg ikke kan få lov til at lirke mit bryst ud og hun virker tørstig. Og så jeg i tvivl og jeg skal lirke det mere ud kl. 22.30 og så lad hende spise næste gang hun vågner, eller det er ok det jeg gør?
Ser frem til at høre fra dig :-)