Brev:
En lille natteravn
26. maj 2012
Alder:
2 år, 2 mdr.
En lille natteravn
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål angående søvn..
Vores lille piger er endelig begyndt at sove, det jo så skønt at man efterhånden kan få sovet lidt om natten :)
Mit spørgsmål er hvor meget søvn har en pige på 2 år og 2 mdr. brug for i døgnet..
Hun er jo blevet lidt af en natteravn og er svær at få til at sove inden klokken er 20.30-21.30, og syntes det lidt synd når vi begge skal ligge i timer og vente på at sove, hvis jeg putter hende ved 19.30 tiden (jeg ligger og holder hånd til hun sover).
Hun sover så også længe, hun sover gerne til en 8-9 tiden, og det passer egentlig fint ind i vores liv, men problemet kommer så i vuggestuen, for der er hun jo så ikke træt når man skal sove kl 12.
Så nogen gang har hun slet ikke sovet til middag og nogen gange sover hun ca 1 time. +/-
Jeg tænker bare om det bedst jeg vækker hende omkring 7.30, så hun er træt kl 12 og evt sover 2 timers lur (hader bare at vække hende når hun sover så dejligt)
Skal jeg forsøge at vænne hende til at blive puttet tidligere, så hun står det tidligere op eller hvad skal jeg gøre..
En snart udhvilet mor :)