Brev:
Aftensmad .. nej tak
27. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Aftensmad .. nej tak
Kære Helen.
Jeg mangler lidt rådgivning igen til min nu 7,5 måned gamle dreng - Jakob.
Det går faktisk rigtig fint syns jeg - når man ser bort fra aftensmaden, som han slet ikke er intresseret i mere. Jeg går ud fra det vi selv skal spise - så han blir tilbudt grønsagsmos med sovs-fisk-kød eller hvad der nu er, sommetider er det osse mad fra glas.... han vil gerne have broccoli som håndmad:-)
Nu spørg jeg så om jeg skal se stort på hans indtag af aftensmaden eller er der noget i min plan jeg skal lave om?
Jeg går meget ud fra din bog om børn og mad.
Vores dag er således:
Amning ca kl 5
Står op kl 7
havregrød og vand af kop 7.30
9.00 frugt mos og lidt frugt i hånden putter til lur sover ca 1-1,5 time
11.30 middagsmad rugbrødshapsere - mos eller øllebrød
13.00 Ammes og putter til lur sover her ca 1,5-2 timer
15.30 flerkornsgrød med frugtmos (spiser godt her)
18.00 aftensmad som bekrevet.
ca kl 20 siger vi godnat og her ammes han i søvn.
Mine natamninger svinger lidt syns jeg og jeg prøver osse at kvitte dem helt - men som det er nu får han bryst omkring kl 22 og en gang mere om natten.
Han er en fin sund dreng med lyst til leg og stimulering. Pludrer en masse og triller frem og tilbage - kan skubbe sig lidt bagud men ikke krybe frem endnu...
Han er ikke storspisende men til måltiderne tager han lidt og er intresseret bare ikke til aften....
Hvordan syns du jeg kommer videre herfra nu????
Tænder er der muligvis på vej men jeg er ikke sikker..
Kærlig hilsen fra
Camilla.