Brev:
Vågner kl. 05 ...
28. maj 2012
Alder:
15 mdr.
Vågner kl. 05 ...
Hej Helen.
Vi har brug for nogle af dine gode råd ....
Vi har en dejlig, meget aktiv og kærlig lille dreng på 15 mdr (snart 16), som vågner kl.05 om morgenen. Han er klar og frisk men efter 1 eller 2 timer bliver han træt igen, som om han ikke har fået nok søvn.
Vi spiser aftensmad kl 17.30 så får han et bad og nat nat kl 19. Hvis vi er heldige sover han kl 19.30. Nætterne er meget forskellige. Nogle nætter sover han hele natten til kl 05. Andre er han bare så urolig.
Han er lige stoppet med sutteflaske om natten men får stadig sin godnatmælk.
I vuggestuen sover han kun 2 timer efter frokost. Det er alt hvad han sover. Han er træt lige inden han kommer i vuggestuen, men det er alt for spændende der, til at han vil sove :-)
Han har brug for meget nærhed når han skal sove. Han klamrer sig til os. Og han får mange knus og kram. Alt det han vil ha :-)
Men vi er kommet ind på en glidebane tror jeg. Når han ikke vil falde i søvn i sin egen seng har jeg lagt mig med ham i en almindelig seng som vi har stående i hans værelse. Når han kommer derover kryber han gerne ind til os og så falder han i søvn. Og det samme om natten hvis han vågner og ikke vil ned i sin seng igen, ligger vi med ham der. Ellers er han glad for hans seng. Men selv om han virker robust og glad dreng tror jeg, han har brug for meget tryghed.
Hvad gør vi for at få ham til at sove lidt længere om morgenen. Bare til kl 06 vil være fint :-) ?
Gør vi noget forkert ved at ligge ham i en anden seng? Eller hvad skal vi gøre?
Venlig hilsen
en kærlig mor