Brev:
Dagsplan for to børn
30. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Dagsplan for to børn
Hej Helen
Vores søn er stoppet i dagpleje og går nu hjemme indtil august. Det betyder, at jeg har to børn hjemme.
Jeg skal derfor til at lægge en rutine der passer dem begge. Jeg har prøvet et par dage og der er udfordringer. Han har skoldkopper, hun har feber, og er forkølet. Hun sover hveranden dag 3xca.30 min og hveranden dag længere lure af 45-150 minutters varighed.
Han har ikke altid behov for at sove, er ikke træt, siger han, og når jeg siger at han bare skal hvile, sover han sent, dvs fra 13-14 hvor jeg må vække ham for at han kan sove om aftenen.
Hun skal sove i barnevogn og skal trilles 3-5 minutter og det kan nogle gange være svært mens den "lille-store" er vågen, og hvis han er med ved siden af barnevognen, kan hun ikke altid sove. Bliver hun overtræt dvs hvis der fx går mere end 2 1/2 -3 timer imellem hendes søvn, eller hvis hun er blevet stimuleret for meget, kan hun slet ikke sove.
Hvordan dælen gør en dagplejer, og hvordan kunne vores lille hyggelige dagsplan se ud? De planer jeg laver skrider altid mht søvn, og jeg render frem og tilbage mellem begge børn.
Med venlig hilsen
Pia