Brev:
Bvadr! Grøntsagsmos
30. maj 2012
Alder:
6 mdr.
Bvadr! Grøntsagsmos
Hej Helen!
Jeg ved det nok skal lykkes engang, men hold op hvor det virker som om det aldrig sker.
Min dreng bliver lige i dag 6 mdr. han vil bare ikke have det grøntsagsmos. Ingen kartofler/gulerod og nu har jeg prøvet gulerods mos alene, begge dele hjemmelavet. Har også prøvet købeglas med Kartoffel/gulerod og kartoffel/pastinak. Bvadr siger han bare, hele tungen ud af munden og mosen ned af hagen. Har prøvet ca 3 uger nu, sprunget over nogle enkelt aftener. Mine spørgsmål er!
1) Når han nu kun får 3-4 skefulde ind og ikke vil mere, skal jeg så bare give ham grød bagefter så han får noget mad, for han sidder jo og piber og til sidst græder fordi han ikke vil have mosen, men er jo sulten. Men finder han ikke hurtigt ud af, at hvis jeg spytter det her ud, så kommer der jo alligevel grød. Men kan jo heller ikke sulte ham ved det måltid. Han jubler nærmest i stolen når han kan se at nu rører jeg grød og finder frugtmosen frem i køleskabet.
2) Lidt svært at begynde at introducere kød/fisk når han ikke vil have mos.
3) Vi får ikke ret tit kogte grøntsager herhjemme, da de andre børn ikke bryder sig om det. De er henholdsvis 8, 14, 16 år. Får for det meste optøede kolde ærter elle gulerodssalat, tomat salat, tomater og agurk stænger eller rodfrugter i ovn, som de heller ikke er vilde med. Altså rodfrugterne i ovnen. Lidt svært at lave mos ud af det til vores lille dreng, så tit får vi jo heller ikke i ovnen.
4) Han elsker tilgengæld at få agurkeringe og appelsin både. pære bliver han sur på, da de glider ud af hans hånd:-)
5) Det er anstrengene at stå og skrælle, koge, blende og så han ikke vil, men sådan er det jo:-) Har din bog, som jeg kigger meget i.
6) Han vejede 3600 g. ved fødslen og 53 cm. Nu er han 6 mdr. og vejer 7500 g. og 70 cm. Har fra ca. 2 mdrs alderen taget langsomt på.
Håber du har nogle fif eller om jeg bare ikke skal gå så meget op i om han bliver 7 eller 8 måneder inden det mos lykkes:-)
Tak for en dejlig brevkasse
Med venlig hilsen
Mor