Brev:
Sover meget korte lure om dagen
30. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Sover meget korte lure om dagen
Kære Helen
Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål. Siden jeg skrev sidst har vi fundet koden til at putte vores datter om aftenen så der ikke skal ammes 2-3 gange. Det er rigtig dejligt.
Til gengæld er hendes lure om dagen nu blevet meget meget korte og hun vågner nærmest præcis efter 27 minutter. Før sov hun mellem 40 min -1 time. Det er meget sjældent hun tager længere lure.
Hun får derfor 3 om dagen da hun ellers er alt for udkørt. Om natten sover hun fra 18.30-6 med en amning.
Har du nogle råd til hvad jeg kan gøre for at hun skal sove længere? Nogle gange hjælper det at putte i barnevognen og gå med hende når hun vågner, men tit kan jeg gå 30 minutter uden hun falder i søvn igen. Hun vågner også ofte efter 27 min selvom vi går tur så jeg er ikke sikker på at det vil hjælpe at trille før hun vågner.
Jeg putter pt. kl 8, 10.30 og 13.30 men vil meget gerne hvis hun kunne sove fra 9-10 og igen fra 13-14.30. Tror du det er muligt at ændre nu? Det skal lige siges at hun har fået 4 tænder den sidste uge så måske har det også forværret situationen.
Jeg håber du kan hjælpe.
Marie