Brev:
Trætte arme og træt mor
31. maj 2012
Alder:
2 mdr.
Trætte arme og træt mor
Hej Helen.
Jeg er den stolte mor til dejlige Aviaya på 10 uger. Hun har fra start været en stærk pige og været hurtig i udviklingen. Hun kan nu holde hovedet selv og været så god og rulle fra mave til ryg et par gange. Hun vågner med smil og pludre gerne længe af gangen i løbet af dagen. Hun griber gerne ting og putter i munden :)
Mit spørgsmål til dig er om den evindelige søvn :) Aviaya får flaske og sover rigtig godt om natten. Kl 20 får hun godnatflaske i soveværelset med dæmpet lys og ro. Så bliver hun bøvset og lagt i vuggen og sover kort efter. Så vågner hun 6-8 timer senere og får en ny ble og flaske, bøvser og bliver lagt og sover 3-5 timer igen. Der er bare RIGTIG dejligt. MEN om dagen sover hun i alt kun 3-4 timer af 4 omgange. Og hvor minimum 2 af gangene er på mine arme.
Hun får flaske når hun vågner fra søvn og så pusler vi og er aktiv i ca en time før hun viser tegn på at hun er træt. Når hun begynder og blive træt, gaber og bliver "passiv" tager jeg hende op og så begynder hun at græde (få gange har hun lagt sig hurtigt ind og sove ). Jeg går med hende og vugger og trøster indtil hun ivrigt tager sutten og falder uroligt i søvn, dette kan tage op til en time. Halvdelen af gangene lykkedes det mig at ligge hende når hun sover, resten af gangene får jeg hende lagt og hun vågner og vi starter forfra (dog falder hun ret hurtigt i søvn igen) og så tør jeg ikke ligge hende igen. Tror du hun ikke er træt nok? Eller det er for sent jeg tager hende ind og vugger?
KAN jeg "træne" hende i at blive lagt om dagen endnu? Eller er det for tidligt? Jeg har købt bogen: Sov igennem uden gråd. Men mit problem ligger i at få hende lagt og få hende til at falde i søvn i lift/vugge.
Vi har prøvet med barnevogn men den virker sjældent. Mine arme er lange og trætte og vil så gerne have min pige får ordenlig søvn om dagen i sin vugge eller på altanen i barnevognen. Håber du forstår mit spørgsmål.
På forhånd tak for en dejlig brevkasse man som førstegangsmor hurtigt bliver afhængig af :D
Med venlig hilsen
Nikoline